Tuesday, January 18, 2011

Put me on the map 2! ... Catre India


...cel putin asa imi doresc.
Planul exista de ceva vreme si a fost facut "public" la vernisajul expozitiei mele din decembrie.
Sincer...imi e imposibil fara un ajutor, fara o sponsorizare.
Cat de multe implica o astfel de calatorie, cred ca e imaginabil.Planificare, vize, vaccinuri,documentare, dar mai ales,pregatirea si mentenanta motocicletei.
Stiu...veti spune multi, cum am mai auzit,"maimuta" mea nu e pentru un astfel de drum. Poate japonezul nu s-a gandit s-o trimita in India.
Dar n-am de gand sa renunt la ea si nu, nu e nici inconstienta si nici incapatanare. Sunt multe, mici si insemnate modificari ce se pot aduce, astfel incat sa am un drum mai usor.
In plus, exista precedent, caci sunt multi cei ce s-au aventurat in zona aceasta cu alte motociclete decat "se recomanda".

Voi fi singura, asa cum am fost si in Europa. Doar eu si maimuta, "cineva" in fata ma va ghida cu siguranta!
Proiectul fotografie-expeditie euro-asiatica cuprinde peste 40.000 de km, pana in India-atingand cea mai sudica regiune a tarii...Tamil Nadu, si cel mai sudica asezare Kanyakumari

Imi propun sa ofer in schimb , celor ce sunt dispusi sa participe la calatoria mea, fotografii.

In mintea fiecaruia exista, printre dorinte si amintiri, un loc special, primul ce-I vine in minte gandindu-se la lumea ce ne inconjoara, dar la care poate ca nu a ajuns niciodata... Daca sunteti in aceasta situatie, va propun un targ: "locul vostru special" sa devina si "al meu"! Vorbiti-mi despre locul „acela”,marcati-l in traseul meu...iar la intoarcere va veti primi fotografia, o imagine unica, exact asa cum v-o doriti...
Asadar...scriu in nisipul Oceanului Indian,pe o stanca din Nepalsi pe alte ziduri de vreti, imortalizezun panda rosu sau soarele Indiei la apus, arunc o barcuta de hartie in Marea Caspica, caut urme ale razboi sau zambetul unei kazace...etc, etc...etc...

La intoarcere...voi desena harta pe care o vom crea impreuna, intr-o expozitiecare sa contina toate fotografiile daruite si nu numai.









8 comments:

  1. Nu vreau sa te descurajez, o calatoria ca asta se face poate o data in viata, si de aceea ai si timp pt ea si trebuie sa fii si pregatita.
    Ai putea sa faci inainte o tura mai mica, de ex in jurul marii negre - sa vezi si cum e prin lumea mai putin civilizata...
    Alta varianta ar fi sa zbori pana intr-o locatie si sa inchiriezi acolo moto. Am citit pe motociclism.ro de un tip care a facut asta in Kazakhstan si-o tipa in Argentina.
    Bafta!

    ReplyDelete
  2. Gili, multumesc...nu ma descurajezi. Orice sfat e bine venit. Sunt de acord cu turele pregatitoare, de "intelegere" a ceea ce poate urma.
    Permite-mi sa nu fiu , insa, de aacord, cu zborul acolo si inchirierea a "ceva" pe plan local. Pur si simplu, nu e pentru mine...
    E-adevarat ca un astfel de drum implica multe: o documentare solida si, mai ales, o buna pregatire a motocicletei.
    Depind inca de partea financiara dar, planul e-n picioare. Sau, ma rog...pe doua roti :)
    Bafta si tie!

    ReplyDelete
  3. FAra descurajeare si cu multa incurajare si stima fata de tine ca si eu asi vrea sa am curajul sa merg pe bicicleta un drum asea lung..Sper sa reusesti sa ai fonduri necesare si bafta.Doamne ajuta.Sper sa am si eo incredere ca o sa pot face si eo asea cva...Bafta!!!!

    ReplyDelete
  4. Ce daca "maimutza" nu e pentru asa drumuri? Sunt multi care calatoresc departe cu motociclete nepotrivite -sa le spunem asa. Am vazut unu` care a traversat Africa cu o Vespa, sau Doug Woltcke http://www.motosapiens.org/moto/?q=en/node/3 , care a strabatut lumea cu motoare de epoca... (cu un Indian din `48 si cu un Harley din `65)... deci... nu-ti face probleme. si as spune nici cu documentarea sa nu exagerezi. Eu am increderea ca vei reusi. Bafta!

    ReplyDelete
  5. Rares, multumesc pentru incurajari si pentru incredere. Sunt pareri si pareri apropo de cum ar trebui sa fie motocicleta pentru un astfel de drum.
    E-adevarat ca sunt o multime de oameni care calatoresc neconventional si reusesc ce si-au propus, ba poate mai mult.
    Am incredere in maimuta mea, dar deocamdata trebuie sa o fac bine si sa strang banii de care e nevoie.
    Bafta multa spre Anglia! Sa ne scrii pe site!

    Alexandra

    ReplyDelete
  6. Salutari Alexandra!
    Ma numesc Adriana si, impreuna cu sotul meu Cristi, am avut norocul si placerea sa realizam o particica din planul tau. Si anume partea sudica a Indiei. Sunt sigura ca numele iti vor fi cunoscute: am inceput din Kerala cu Cochin, Allepey si Kovalam si am continuat in Tamil Nadu cu Kaniyakumari, Tirunelveli,Madurai, Trichy, Thanjavur, Chidambaram, Pondicherry, Mamallapuram, Bangalore, Ooty si inapoi in Cochin. Am scris cate un articol pentru fiecare oprire si sunt sigura ca detaliile descrise te-ar putea ajuta sa-ti formezi o idee mai buna despre ce te asteapta in zona :) Poti sa vezi toate articolele aici (ne-am intors acum doua zile si inca nu am trecut si cheltuielile sau cazarile): http://cristisiadriana.ro/category/asia/india-asia/
    Sunt scrise din punctul de vedere a doi calatori cu buget redus, fara ajutorul vreunei agentii, doar cu rucsaci in spate si cu doua luni disponibile pentru plimbare.
    Planul tau e mult mai ambitios, dar cu siguranta si realizabil. Inainte de plecare, toti prietenii (chiar si familia) ne-au spus ca facem o greseala. E prea mult doua luni, renuntam la o slujba buna, o sa ne imbolnavim pe acolo, o sa fim jefuiti, violati si aruncati in sant. Toate sunt foarte departe de adevar :) A fost o experienta unica, evident cu suisuri si coborasuri, dar nu regretam nici o secunda incercarea!
    Mult succes!
    P.S. Suntem curiosi: ai facut vreun fel de progres in a gasi sponsorizari? Urmarim si noi din cand in cand oameni de prin alte tari care calatoresc asa si am vrea sa stim daca esti cu un pas mai aproape de plan. Cunoastem si un roman care isi urmeaza visul de cativa ani buni folosind sponsorizari.

    ReplyDelete
  7. Adriana...Cristi, va multumesc ca v-ati oprit putin aici. V-am citit peripetiile si trairile; ca scrieti frumos si aveti fotografii frumoase stiti deja! Felicitari. Si da, ma ajuta sa inteleg la ce sa ma astept. Pentru mine e mai complicat, caci vreau sa plec si sa ma intorc pe/cu motocicleta si, asta inseamna costuri ceva mai mari. Sunt obisnuita sa dorm in cort,( si-n toalete daca trebuie(vezi drumul in Europa), important e ca banii sa imi rezolve necesitatile tehnice. N-am facut progrese in a gasi sponsorizari dar inca nu renunt...

    inca o data multumesc si...felicitari pentru ca traiti "asa".

    ReplyDelete
  8. Noi suntem siguri ca se poate! Si suntem siguri pentru ca avem exemple.

    Andrei Rosu este un roman care face maratoane peste tot in lume. A inceput ca un om "normal" (lucreaza inca intr-o banca) si si-a urmarit visul. Cred ca a primit pana acum vreo 7-8 sponsorizari si a alergat pe toate continentele, inclusiv la Polul Nord.

    In decembrie am intalnit un cuplu din Polonia care sunt pe drum de 4 ani! Si ei sunt calare pe motoare, au incercat intai un an, apoi s-au intors acasa, au vandut tot si eu continuat aventura.

    Si tot anul trecut am intalnit un cuplu din Portugalia. Oamenii astia au facut un traseu impresionant, timp de un an, pe biciclete.

    Daca asta vrei intr-adevar, nu renunta!

    ReplyDelete